Topic 2 Lesson 3 Review

Topic 2 Lesson 3 Review

6th Grade

10 Qs

quiz-placeholder

Similar activities

Meeting of the Worlds

Meeting of the Worlds

6th - 7th Grade

11 Qs

Chapter 1 Review Game

Chapter 1 Review Game

6th Grade

13 Qs

Geografia

Geografia

6th Grade

15 Qs

La Union Europea

La Union Europea

6th Grade

11 Qs

Asia

Asia

6th Grade

10 Qs

SS6H1 a,b,c

SS6H1 a,b,c

6th Grade

10 Qs

Revolución Francesa

Revolución Francesa

6th Grade

10 Qs

La Union Europea

La Union Europea

6th Grade

11 Qs

Topic 2 Lesson 3 Review

Topic 2 Lesson 3 Review

Assessment

Quiz

Social Studies

6th Grade

Hard

Created by

Walter Pardy

Used 8+ times

FREE Resource

10 questions

Show all answers

1.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

Why did Portugal search for new trade routes to Asia along the African coast?

¿Por qué buscó Portugal nuevas rutas comerciales a Asia a lo largo de la costa africana?

The journey from Portugal to Asia was shorter along the African coast.

El viaje de Portugal a Asia era más corto por la costa africana.

The Portuguese hoped to learn about trade routes from African merchants

Los portugueses esperaban que los mercaderes africanos les indicaran estas rutas.

Portugal did not have a port on the Mediterranean Sea.

Portugal no tenía puertos sobre el mar Mediterráneo.

Portugal wanted to gain control of the African slave trade.

Portugal quería obtener el control de la trata de esclavos de África.

2.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

Which explorer was most responsible for making Portugal the “marketplace of Europe”?

¿Qué explorador fue el principal responsable de hacer de Portugal “el mercado de Europa”?

Vasco de Gama

Vasco de Gama

Marco Polo

Christopher Columbus

Cristóbal Colón

Bartolomeu Dias

Bartolomé Díaz

3.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

What is one way in which Columbus’s explorations impacted the Americas?

¿Qué efecto tuvieron las exploraciones de Colón en las Américas?

Native peoples of the Americas quickly adopted European lifestyles.

Los indígenas adoptaron rápidamente los estilos de vida europeos.

Native peoples of the Americas largely abandoned their territory to live in Europe.

Muchos indígenas abandonaron sus territorios para vivir en Europa.

Native peoples of the Americas formed military alliances with European nations.

Los indígenas establecieron alianzas militares con naciones europeas.

Native peoples of the Americas began losing control of their lands.

Los indígenas empezaron a perder el dominio de sus tierras.

4.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

What is one reason Spain’s monarchs supported Christopher Columbus’s explorations?

¿Por qué razón apoyaron los monarcas españoles las exploraciones de Colón?

They hoped to launch a new crusade against Islam.

Esperaban emprender una nueva cruzada contra el islam.

They wanted to spread Protestantism to Asia.

Querían difundir el protestantismo en Asia.

They wanted a new source of labor for Spanish plantations.

Querían una nueva fuente de trabajo para las plantaciones españolas.

They wanted to find new markets for Spanish goods.

Querían hallar un nuevo mercado para los bienes españoles.

5.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

How did Amerigo Vespucci’s voyages impact European knowledge of the world?

¿Cómo influyeron los viajes de Américo Vespucio en el conocimiento europeo del mundo?

Europeans learned that many wealthy civilizations lived in the Americas.

Los europeos se enteraron de que en las Américas vivían muchas civilizaciones ricas.

Europeans accepted that there was no direct western route to Asia.

Los europeos aceptaron que no había una ruta directa a Asia por el occidente.

Europeans recognized that South America was a continent, not part of Asia.

Los europeos reconocieron que América del Sur era un continente y no parte de Asia.

Europeans learned that it was possible to sail completely around the world.

Los europeos supieron que era posible circunnavegar el mundo.

6.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

What was the purpose of the Treaty of Tordesillas?

¿Qué propósito tuvo el Tratado de Tordesillas?

It divided claims in the Americas between Spain and Portugal.

Dividió entre España y Portugal las tierras de las que tomaron posesión en las Américas

It gave Portugal complete control of the African slave trade.

Le otorgó a Portugal el control total de la trata de esclavos de África.

It ended a war between Portugal and England over control of North America.

Puso fin a la guerra entre Portugal e Inglaterra por el dominio de América del Norte.

It limited exploration of North America to the east coast.

Limitó la exploración de América del Norte a la costa este.

7.

MULTIPLE CHOICE QUESTION

1 min • 1 pt

What role did Henry the Navigator play in the success of Portuguese exploration?

     ¿Qué papel jugó Enrique el Navegante en el éxito de la exploración portuguesa?

He set up a school to train shipbuilders, sailors, and mapmakers.

Creó una escuela para formar constructores de barcos, marineros y cartógrafos.

He sailed from Portugal around the Cape of Good Hope to India.

Navegó desde Portugal alrededor del cabo de Buena Esperanza hasta la India.

He hired the best navigators from all over Europe for his ships.

   Contrató a los mejores navegantes de toda Europa para sus barcos.

He established the first sea route to Asia.

Estableció la primera ruta marítima a Asia.

Create a free account and access millions of resources

Create resources
Host any resource
Get auto-graded reports
or continue with
Microsoft
Apple
Others
By signing up, you agree to our Terms of Service & Privacy Policy
Already have an account?